Weekendje weg - Reisverslag uit Lookingglass, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Lookingglass, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Door: suna huls

Blijf op de hoogte en volg Suna

10 Februari 2013 | Verenigde Staten, Lookingglass

Er was een jagersbeurs in Portland, Portland is de grootste stad in Oregon, Rob en Linda gaan daar elk jaar naartoe en dit jaar namen ze mij mee. Linda vond het een goed idee om er een weekendje weg van te maken, we gingen naar Salem, dat is de hoofdstad, en Portland. Rob ging woensdag weg en Linda en ik gingen donderdag, wij hadden vrij gevraagd voor die dag dus ik hoefde lekker niet naar school. Ze vonden het niet een goed idee dat ik 2 dagen school zou missen daarom gingen wij een dag later dan Rob.

Donderdag gingen we om 9:00 richting Salem, het was 2 1/2 uur rijden. We zouden het State Capitol Building gaan bekijken, toen we dat gevonden hadden duurde het nog wel even voordat we een parkeerplaats hadden gevonden. Na een half uur hadden we eindelijk een parkeerplaats gevonden. Linda moest geld in de parkeermeter doen dus ik moest even wachten, ik draaide me om en daar stond opeens een eekhoorn en hij keek me zo lief aan en hij had zo'n honger toen heb ik maar mijn chips met hem gedeeld. Het State Capitol Building was heel mooi van binnen hadden ze allemaal schilderijen van belangrijke gebeurtenissen op de muur en aan de buitenkant 2 beelden en een bel die ze van Frankrijk hadden gekregen een paar honderd jaar geleden. Natuurlijk moesten we ook nog even naar de cadeaushop, ik heb daar een hele grappige muts gekocht. Na ons bezoekje aan het State Capitol Building gingen we naar Shara, de dochter van Rob en Linda. Shara's man, Randy, is tandarts en hij heeft nog even naar mijn tand gekeken en vond dat het nog even bijgevijld moest worden, ik heb nog veel pijn als ik iets kouds in mijn mond heb. Ze hebben ook een zoon Kincaid (6), hij gedraagt zich een beetje als een verwend nest maar hij is ook wel lief. Ik heb uren met hem American football gespeeld. Die avond gingen Shara, Linda, Randy en ik naar een Frans restaurant, ze waren net terug van een maand Frankrijk dus het was feest. Ze hadden al een maaltijd voor alle gasten klaargemaakt, we hadden eendensalade als voorgerecht, zalm met citroen saus als tussen gerecht, allerlei stukjes varkens vlees met zuurkool en aardappelpuree als hoofdgerecht en als toetje een bessenmuffin met gekarameliseerde gesmolten suiker. Voor de volwassenen was er voor elk gerecht een speciale wijn er was speciaal iemand uit Frankrijk gekomen om over zijn wijn te vertellen, eigenlijk was hij daar alleen om zijn wijn te verkopen aan het restaurant maar dat wouden ze alleen doen als hij er over wou vertellen als de gasten er waren. Het was echt super lekker ik was ook heel vol toen we weer naar huis gingen.

De volgende ochtend gingen we om 10:00 weg richting Portland. Het is maar een uurtje rijden vanaf Shara's huis maar voordat je eens bij de beurs bent dat duurt wel even het was zo ontzettend druk. Het grappige was we hadden binnen een paar minuten een parkeerplaats gevonden en konden dus lekker snel naar binnen. We waren daar om 11:00 en we gingen pas om 19:00 weg. De beurs was heel groot, het was in 3 grote hallen maar ze waren allemaal met elkaar verbonden dus je hoeft niet elke keer weer de kou in. Je kon er van alles zien er waren kookshows, je kon boogschieten, je kon vissen, er was een grote woonboot met een jacuzzi, je kon campers, boten en andere vervoermiddelen kopen, heel veel vissers en jagersspullen en nog veel meer, maar het was vooral over jagen dus je kon vooral jagers spullen kopen en bekijken. Ik ging 3 keer boogschieten en 1 keer vissen, je kon de vissen houden als je dat wou dan sloegen ze die voor je dood en dan kon je ze thuis koken nou liever niet! De kookshows waren heel erg interessant het ging over het eten dat je kon klaar maken als je aan het kamperen was, daar ging de beurs natuurlijk over. Er was een hele leuke kookshow dat over Dutch Oven Cooking ging, super leuk natuurlijk. Ze verkochten allemaal coole geweren sommige waren camo dat zag er super vet uit. Ze waren gebouwd om heel ver te kunnen schieten, sommigen kunnen verder dan een km schieten en dan kunnen ze ook nog een dier raken. Het was al later in de middag dus het was tijd voor lunch we wouden een pizza punt kopen was dat wel even 5 dollar, maar ja je kunt nergens anders eten kopen dus dat moest dan maar stelletje oplichters. Omdat ik in april op kalkoenen ga jagen moest ik natuurlijk wel even camo kleren kopen zodat ze me niet zien, Rob wist wel een goede plek waar ik het kon kopen. Linda en ik moesten even zoeken maar we hadden het gevonden, ik heb een T-shirt en een body warmer gekocht. Later in de middag kwamen Shara en Kincaid ook naar de beurs we hebben nog een paar uur rond gelopen. Ik ben weer met hun naar huis gegaan omdat zij de volgende dag toch naar Rob en Linda gingen, ander had ik op een camping bedje bij de zoon van Rob en Linda moeten slapen en dat wouden ze mij niet aan doen. De volde ochtend maakte Kincaid mij al om 8:00 wakker omdat hij graag American football wilde spelen, uhm nou goed dan. Rond 9:00 gingen we naar de middelbare school in hun dorp om te ontbijten, ze hadden ontbijt gemaakt voor iedereen die maar komen wou, ze hadden pannenkoeken, Engelse worstjes, spek en sinaasappelsap. Na het ontbijt heb ik nog heel lang American football met Kincaid gespeeld op het echte football field natuurlijk en toen was het tijd om naar huis te gaan. Thuis heb ik eindelijk op de quad gereden. Om een lang verhaal kort te maken het was een super leuk weekend.

  • 15 Februari 2013 - 08:23

    Yvonne, Marcel En Ayla:

    Leuk verhaal weer Suna! Mooie foto's erbij ook. Super dat je het zo naar je zin hebt daar!

  • 19 Februari 2013 - 04:44

    Suna Huls:

    Er zit ook een video bij van mijn schooldag :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lookingglass

Een reis naar Roseburg in Oregon

Ik ga 10 maanden naar Amerika :) :)

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Weer thuis

09 Juni 2013

Crater lake and more

05 Juni 2013

Graduation

23 Mei 2013

Turkey hunting

14 Mei 2013

Prom
Suna

Welkom op mijn waarbenjij.nu pagina Hier hou ik de komende 10 maanden mijn gebeurtenissen in Amerika bij. Hier kun je alles lezen wat ik doe en wat ik allemaal mee maak. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verslagen lezen. groetjes Suna.

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 15110

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 22 Juni 2013

Een reis naar Roseburg in Oregon

Landen bezocht: