The Coast - Reisverslag uit Lookingglass, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu The Coast - Reisverslag uit Lookingglass, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu

The Coast

Door: suna huls

Blijf op de hoogte en volg Suna

01 Februari 2013 | Verenigde Staten, Lookingglass

Vandaag ben ik eindelijk naar de veel belovende kust van Oregon geweest en het was echt geweldig! Ik moest om 7:00 opstaan en om ongeveer 7:30 zaten we in de auto, het was iets meer dan een uur rijden. We zijn naar verschillende punten geweest en het was allemaal even mooi. De kust van Oregon is heel anders dan in Nederland, het is eigenlijk alleen maar steen in plaats van zand. Er zijn maar weinig plaatsen waar je kunt zwemmen, maar je moet wel heel erg oppassen want de zee is heel ruig in Oregon. De eerste plek waar we stopten was heel mooi en je had een giga groot uitzicht over de zee. Oooo wat was het koud brrrrrrr! Natuurlijk waren we aan het proberen om walvissen te spotten, ja walvissen :). Helaas zagen we niks. Na een tijdje hoorden we wel wat anders, zeehonden en zeeleeuwen. Ze waren op een eilandje een paar meter van de kust lekker van de zon aan het genieten, maar wat een kabaal kunnen die beesten maken :). We gingen naar een andere plek om de zeehonden en de zeeleeuwen beter te bekijken en toen gebeurde het,............ het water kwam omhoog en daar waren de walvissen!!!! Ik was zo blij en kon niet ophouden met kijken. Helaas geen foto's ze waren te ver weg. Het enige wat je zag door de verrekijker was het water dat omhoog kwam en een stukje van hun rug. Ik had nog het geluk om nog een kop te zien, een heel spektakel. En papa al jaloers? We zijn nog op meer plekken geweest met een prachtig uitzicht, maar geen dieren meer gezien.

In het vissersdorpje zijn we nog naar een viswinkel geweest, we zagen de vis van de boot komen en toen ging het direct naar de winkel. We hebben krab en gerookte zalm gekocht en dat is echt heel lekker, ja je leest het goed ik vind de krab lekker :). Voor dat we de krab kunnen eten moeten we ze eerst ff lekker uit elkaar halen, dat was eigenlijk best wel heel leuk om te doen.

Op de weg naar huis gingen we nog naar een elk veld (ik kon het Nederlandse woord voor elk niet vinden ze zeggen eland maar dat is het niet). We kwamen daar aan en daar waren ze vlak voor onze neus, lekker aan het eten en ons gewoon een beetje aan het negeren. Het zijn beschermde elken, ze zijn daarom niet zo bang voor mensen. Lekker veel foto's gemaakt natuurlijk, een eindje verderop waren er nog veel meer. Ik heb ook nog een witte en grijze reiger gezien en natuurlijk heel veel eenden. Later kwam er een schoolbus aan bleek dat van mijn school te zijn, kleine wereld he.

  • 02 Februari 2013 - 09:19

    Yvonne, Marcel En Ayla:

    Hey Suna,

    Heel mooi om te lezen en de fot's zijn super! Wat leuk dat je walvissen gespot hebt. In Nieuw-Zeeland kun je soms ook spotten maar ik heb ze nooit gezien ;(. Heel veel plezier daar!

    Groetjes ons!

  • 02 Februari 2013 - 16:33

    K.Huls:


    Lieve Suna,

    Wat ben je toch een bofkont,om bij deze mensen terecht
    gekomen zijn.
    Bedankt voor het verslag en de mooie foto's.
    Wij kijken iedere keer naar je berichten uit.
    Nog een prettige tijd op het nieuwe stekkie.


    Opa en Oma












    s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lookingglass

Een reis naar Roseburg in Oregon

Ik ga 10 maanden naar Amerika :) :)

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Weer thuis

09 Juni 2013

Crater lake and more

05 Juni 2013

Graduation

23 Mei 2013

Turkey hunting

14 Mei 2013

Prom
Suna

Welkom op mijn waarbenjij.nu pagina Hier hou ik de komende 10 maanden mijn gebeurtenissen in Amerika bij. Hier kun je alles lezen wat ik doe en wat ik allemaal mee maak. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verslagen lezen. groetjes Suna.

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 15111

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 22 Juni 2013

Een reis naar Roseburg in Oregon

Landen bezocht: