California - Reisverslag uit Lookingglass, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu California - Reisverslag uit Lookingglass, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu

California

Door: suna huls

Blijf op de hoogte en volg Suna

29 Maart 2013 | Verenigde Staten, Lookingglass

Het is eindelijk spring break! Linda en ik gingen naar California om de Redwoods te bekijken. De Redwood is een boom die heel lang, breed en oud kan worden, ze kunnen vuur, overstromingen, ziektes en insecten overleven. De Redwood zijn oerbomen en sommigen zijn wel 3000 jaar oud! De Redwood bomen waren overal op de wereld te vinden, maar helaas heeft de ijstijd de meeste bomen gedood. Je kunt ze nu alleen nog in California en Oregon vinden, maar de meesten staan nog in California. We hadden een hotel geboekt (Best Western) in Eureka en dat was echt super! Elke avond even in het bubbelbad, een heerlijk ontbijt, goede bedden en alles was heel goed schoon. We bleven 2 nachten in Eureka en de laatste nacht hebben we in Gold Beach geslapen.

Op zondag 24 maart gingen we weg, het was 6 uur rijden vanaf Roseburg. Omdat we heel vaak stopten om foto's te maken duurde het veel langer, dat maakte niet zo veel uit want het was super mooi. Zondag en maandag hadden we geweldig weer, maar later werd het wat slechter met veel regen. De eerste dag gingen we door de bossen rijden en we hebben een wandeling gemaakt, dat was geweldig. In de avond zijn we uit eten geweest het was niet echt geweldig maar ze hadden wel de beste cheesecake die ik ooit gegeten had. De volgende dag gingen we naar een stenen museum, dat was super cool. Ze hadden een heel groot dino bot, een versteend olifanten vogel ei en allerlei ander dingen. We hebben nog een wandeling gemaakt en we zijn nog door een 3000 jaar oude boom gereden. Die avond gingen we naar een heel leuk restaurant, dit restaurant heeft het thema houthakkers. Ze dienen het eten op net zo als ze dat deden met de houthakkers, je kreeg een grote kom soep en dat mocht je dan zelf opscheppen met vers gebakken brood en salade. Het was heerlijk.
En mama werd 50 :), jaja 50.

26 maart was het tijd om richting Gold Beach te gaan. We hebben veel gedaan onderweg, we zijn naar een indianen dorp geweest, naar een elken veld en naar een bomen park geweest met allemaal bijzondere bomen en we zijn met een lift de berg op geweest. Het was echt geweldig de Redwoods zijn prachtig. Op de terug weg hebben we ook nog 5 walvissen gezien. Rond 4 uur kwamen we aan in Gold Beach.
Het was een goed hotel met een uitzicht op zee. Natuurlijk weer lekker in het bubbelbad, heerlijk is dat. We zijn die avond weer uiteten geweest en ik heb heerlijke eend gegeten het was echt geweldig. Na een lange nacht (Linda snurkte heel hard en ik heb naar 2 uur besloten toch maar een kussen naar haar hoofd te gooien, mocht van haar hoor) was het tijd voor ontbijt, we hebben besloten ergens anders te ontbijten omdat het er niet goed uit zag. Na een half uur zoeken hadden we wat gevonden en het was super goed. We wouden nog walvissen bekijken maar ze waren te ver weg om te zien. Het was heel koud en er was veel wind omdat er een storm aankwam en daarom waren ze zo ver weg. We waren rond 4 uur thuis.

• 30 Maart 2013 - 09:10

Yvonne, Marcel En Ayla:

Hoi Suna,

Wat weer een mooi verhaal! En weer hele mooie foto's. Geniet er nog van!

Groetjes ons.

• 30 Maart 2013 - 12:54

K:

Lieve Suna,

Even een reactie op je fantastische reis, het is toch een bijzonder belevenis om
    dit allemaal mee te kunnen maken. Wij zijn wel een beetje jaloers dat de zon
    bij jullie z'n aangenaam klimaat geeft. Hier schijnt de zon ook volop maar met
    de wind in de verkeerde hoek is het hier alles behalve aangenaam.
    Bij ons is alles naar wens, we gaan echter koude paasdagen tegemoet.
    Wij ( oma en opa )denken veel aan je, maar we vinden het prettig dag
    je zoveel nieuwe dingen opdoet.

Suna we denken aan je, en wensen je nog mooie maanden toe.

Opa en Oma