Merry Christmas - Reisverslag uit Roseburg, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Roseburg, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: suna huls

Blijf op de hoogte en volg Suna

27 December 2012 | Verenigde Staten, Roseburg

Hey allemaal hier is het verslag over Kerstmis.

De dag voor Kerstmis zijn Melanie en ik naar de kerst lichten geweest, dat was super mooi. We deden dat met paard en wagen, het was een echte Kerstmis wagen met alles er op en er aan. Maar wat was het koud :).

Eindelijk was het dan zo ver, mijn eerste Amerikaanse Kerstmis. Het was echt geweldig :). Onze kerstboom was in november al klaar, ik heb hem helemaal zelf versierd. Op 24 december hadden we eerst een party bij onze buren, die mensen zijn echt zo aardig. Daarna kerk, dat was eigenlijk best wel super leuk, veel liedjes, niet van die saaie maar van die lekkere dans nummers (had ik niet verwacht) en er was iemand verhalen aan het vertellen en op het zelfde moment was iemand een heel mooi schilderij aan het maken. Toen de kerk was afgelopen gingen we naar Marks ouders huis (niet zijn echte maar hij noemt ze zo), daar hadden we een Kerstdiner. Het eten was echt geweldig we hadden: ham, zelf gebakken broodjes, groenten, chips en zelf gemaakte dip en als toetje taart met ijs. Voordat we konden gaan eten moesten we eerst nog bidden, dat was wel even nieuw voor mij. Aan het einde gaven de getrouwde stellen elkaar een kus op de wang, maar ik wist niet dat dat alleen voor man en vrouw gold dus ik beschermde direct mijn wangen en zij nee, de mensen plasten bijna in hun broek van het lachen en ik wist niet wat ik nou verkeerd deed. Gelukkig snapten ze het wel, want in sommige geloven is het heel normaal, en iedereen weet het IK HAAT KUSSEN OP DE WANG! Na het diner gingen we naar de woonkamer om naar verhalen uit de Bijbel te luisteren, dat is een traditie, het was best wel interessant. Later die avond kreeg iedereen cadeautjes van de ouders van Mark, ik kreeg een bijbel, ben daar heel blij mee, ze hebben er een heel lief verhaaltje in geschreven en hun favoriete verhalen. Ik ben die Bijbel momenteel aan het lezen en het is echt heel interessant. Ik vind het zelf ook belangrijk om wat over dat geloof te weten, zo weet ik dus ook meer over hoe zij denken en hoe zij de wereld door hun ogen zien. Mark kon de hele dag maar niet ophouden om te vragen of we al cadeautjes mochten uitpakken, net een kind van 4.

25 december. Eindelijk was het dan Kerstochtend, tijd om cadeautjes uit te pakken :). Als eerste deden we de sokken, ik kreeg allemaal snoep, een zelf gebreide sjaal, loterijticket (niks gewonnen :( ) en een boekje. Daarna mochten we de cadeautjes uitpakken, ik heb echt geweldige dingen gekregen. Mijn cadeautjes zijn: oorbellen, 2 armbanden, tas, muts, handschoenen, fotolijst, 2 T-shirts, boek (dankjewel opa en oma echt geweldige cadeautjes ben er heel blij mee), sokken en een joggingbroek. Nu alleen nog op het pakketje van papa en mama wachten om Mark en Melanie Nederlandse cadeautjes te geven.
Om 14:00 hadden we weer een Kerstdiner, nu bij vrienden van Mark en Melanie. Het eten was bijna het zelfde alleen dit was een lopend buffet, maar nog steeds heel lekker. Melanie wou gevulde eieren maken dus Yael heb ik haar jou recept gegeven en ze waren me toch lekker. Later ging ik en een paar ander mensen naar de woonkamer om uit te buiken opeens ruik ik honden poep en ja hoor 1 van de honden had achter de stoel gepoept GADVERDAMME! Later was het tijd voor een toetje, lekkere pompoen taart MMMmmmmm.

Merry Christmas and a Happy New Year. Mijn volgende verslag zal in 2013 zijn, zie jullie allemaal weer in 2013!
Ik wens jullie een geweldig nieuw jaar ;)
xxxxxx

  • 27 December 2012 - 08:23

    Anneke Maat:

    Hallo Suna,

    Wat weer een geweldig leuk verhaal! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Inderdaad kerstfeest is bij hun anders dan hier. Ik heb het een keertje in noord Ierland meegemaakt, dan kijk je er heel anders tegen aan. Wij wensen jou ook een gezond en gelukkig 2013.

    Groetjes Henk en Anneke

  • 28 December 2012 - 19:36

    Marcel, Yvonne, Ayla:

    Hoi Suna,

    Wat geweldig om dit allemaal van je te lezen! Wat heb je het leuk daar, super.
    Zou je ons je emailadres willen mailen? Dan kan ik je ook even een mail sturen.

    groetjes Marcel, Yvonne, Ayla

  • 01 Januari 2013 - 18:51

    Trees Veldman:

    Hoi Suna,
    We wensen je vanuit Zuidwolde een heel mooi 2013 toe.
    De kerstboom staat ook nog in onze kamer, maar wij hoefden de bergen niet in om er eentje te halen. Gewoon eentje kopen en optuigen. Saai hè? De poezen vinden de kerstboom heel interessant, maar tot nu toe is er nog maar een bal gesneuveld en dat heeft Rik nog gedaan ook. We hebben oud en nieuw net gehad dus hebben al heel wat appelflappen en oliebollen van oma opgegeten. Lekker hoor! Hoe vieren ze in Roseburg oud en nieuw? Ik heb wel eens een oudejaarsparty op tv gezien, maar weet niet of ze dat overal in Amerika doen.
    Nog hartelijk dank voor je kerstkaart. Erg leuk, jullie drieën in de sneeuw.
    Groeten,
    Theo, Treeske en Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Roseburg

Een reis naar Roseburg in Oregon

Ik ga 10 maanden naar Amerika :) :)

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Weer thuis

09 Juni 2013

Crater lake and more

05 Juni 2013

Graduation

23 Mei 2013

Turkey hunting

14 Mei 2013

Prom
Suna

Welkom op mijn waarbenjij.nu pagina Hier hou ik de komende 10 maanden mijn gebeurtenissen in Amerika bij. Hier kun je alles lezen wat ik doe en wat ik allemaal mee maak. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verslagen lezen. groetjes Suna.

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 15113

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 22 Juni 2013

Een reis naar Roseburg in Oregon

Landen bezocht: