Weer thuis - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Suna Huls - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Zuidwolde, Nederland van Suna Huls - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: suna huls

Blijf op de hoogte en volg Suna

23 Juni 2013 | Nederland, Zuidwolde

Na tien maanden ben ik dan eindelijk weer thuis en ik vind het ook wel weer heerlijk. Ik vind het ook wel weer jammer dat ik weer thuis ben want ik vermaakte me daar nog best wel.

Donderdag 13 juni namen we Megan mee naar de kust omdat zij een paar dagen na mij terug naar huis ging (in Virginia) en de kust nog nooit gezien had. Het was natuurlijk super gezellig. We hebben op het strand gelopen, bij het krabbenvissen gekeken en ze zag voor het eerst een zeehond. Op de terug weg was ze zo moe dat ze binnen 5 minuten in slaap viel. Ze was heel erg blij dat we haar de kust hadden laten zien want ze vond het prachtig.

Vrijdag 14 juni hadden we mijn afscheidsfeest bij een "lekkere" pizzeria. Bijna al mijn vrienden waren er. Helaas kon Courtney niet komen want zij moest werken. Het was super gezellig en na een tijdje kwam er een jongen uit mijn klas ook nog want hij had zichzelf uitgenodigd, dat was super grappig. We hadden 3 grote pizza's besteld en breadsticks, breadsticks zijn lange stukjes brood met kaas en knoflook, heerlijk. We hadden een peperoni, ham en kip en spek pizza en ze waren best wel lekker voor een Amerikaanse pizza, maar die hier in Nederland zijn natuurlijk veel lekkerder. Veel vrienden hadden ook nog een cadeau voor mij mee genomen, ik heb veel foto's gekregen, een armband en nagellak. Het was wel een geslaagd feest. En zaterdag had ik nog een BBQ met de zelfde vrienden.

In het weekend moest ik er toch aan geloven en mijn spullen inpakken. Ik had al een extra koffer gekocht want ik had veel te veel spullen. En zelfs met een extra koffer kon niet alles mee, dat word later nog opgestuurd. Ik had nog wat kleren die ik niet mee wilde nemen en die heb ik gedoneerd. Helaas moest ik ook wat kleren weg gooien want ik had aardig wat kapotte kleren. We kwamen er op zondag achter dat mijn vliegticket gewijzigd was en dat ik dus mijn tweede vlucht naar Amsterdam zou missen. Het was puur toeval dat we ontdekten dat mijn vliegticket veranderd was, we hadden geen telefoontje of email gekregen we waren gewoon wat rond aan het snuffelen en toen zagen we dat. Linda ging direct Delta bellen en zij hebben mijn vliegschema verandert, ik ging nu naar Seatle in plaats van Portland. Maandag ochtend om 6 uur moest ik er uit want we gingen om kwart voor 7 weg. We moesten 2 uur rijden totdat we bij het vliegveld in Eugene waren. Omdat het vliegveld in Eugene heel klein is dachten we dat we wel snel klaar zouden zijn, niet dus. Want de mevrouw die mijn vliegtickets verandert had, had iets vergeten in te vullen. We moesten heel lang wacht totdat de mevrouw bij de balie het probleem opgelost had, ik kreeg een soort bon en die moest ik bij de gate afgeven zodat zij wisten dat de ticket goed was. Maar ik had helaas geen bon voor Seatle, die moest ik daar dan weer aanvragen. Toen dat eindelijk opgelost was moest ik afscheid nemen van Rob en Linda, het was natuurlijk niet leuk maar het voelde niet zo erg als toen ik afscheid moest nemen van pap en mama. Eugene is zo klein, ik stond binnen 5 minuten al bij de gate. Eugene heeft ook maar twee gates A en B.

Het was maar 40 minuten naar Seatle. Ik moest op het vliegveld van Seatle nog naar een nieuwe vliegticket vragen, gelukkig had ik meer dan 2 uur de tijd om dat te doen. Na een paar keer heen en weer geloop was het dan toch eindelijk geregeld en had ik mijn vliegticket. Toen we het vliegtuig in mochten deed mijn vliegticket het niet en de grondstewardessen zeiden dat ik naar een balie naast mijn gate moest. Er waren heel veel mensen die problemen hadden met de vliegticket en daarom was mijn vliegtuig wat later. De vlucht was zelf niet zo heel bijzonder, het was tien uur vliegen naar Amsterdam en ik heb de hele weg films gekeken. Gelukkig had ik een eigen tv.

Na tien uur was ik dan toch eindelijk thuis! Ik was super blij dat ik weer terug in Nederland was. Helaas heb ik het mooie weer niet mee kunnen nemen. Het was zo leuk om papa, mama en Yael weer te zien en ze hadden een hele leuke ballon voor mij mee genomen. Thuis hadden ze het huis heel mooi versierd en Yael had nog een mooi spandoek gemaakt met de tekst "welkom home suna hunt". Yael had hunt als achternaam gedaan omdat ik een kalkoen geschoten had. Natuurlijk was het direct cadeautjes tijd! Ik had voor Yael parfum en oorbellen gekocht, voor papa heb ik een riem met beltbuckel en voor mama een mooie tas. Ik heb in de middag nog wel een paar uur geslapen want ik was toch best wel moe. Toen ik wakker werd kreeg ik allemaal visite, dat had mama voor mij geregeld. Super lief. Ik was zo blij dat ik iedereen weer kon zien en zaterdag heb ik nog een groot feest.

Als ik terug kijk op het hele jaar dan vind ik dat het een super jaar was. Ik heb zo veel gezien en gedaan. Natuurlijk krijg je te maken met was minpuntjes, maar er waren veel meer hoogtepunten. Er zijn natuurlijk wel een paar verschillen in culturen en mensen en die wil ik graag met jullie delen.

Amerika

-Grote porties met eten
-Grote glazen drinken die je ook nog gratis mag vullen
-Amerikanen zuren altijd over de overheid
-Ze houden niet van lang tafelen, ze zijn liever na een half uur al weg
-Dronken worden en drinken is heel belangrijk voor de jeugd
-Ze hebben niet veel dingen die je op brood kunt doen
-Veel Amerikanen denken dat alleen Amerika bestaat (ik zei dat ik uit Europa kwam en sommige dachten dat dat bij New York lag)
-Er is veel meer ruimte. Je hebt vaak een heel groot stuk land bij je huis.
-De natuur is prachtig
-Er is bijna geen openbaar vervoer.
-De scholen zijn lang niet zo serieus als hier
-De school heeft bussen die iedereen ophaalt en weer weg brengt
-Elke dag heb je de zelfde lessen en in de zelfde volgorde
-Je hebt super veel fastfood restaurants
-Veel Amerikanen denken ook dat zij beter zijn dan de rest (als land)
-Het leger is voor hun heel belangrijk
Het was echt een super jaar en ik ben blij dat ik weer thuis ben, maar ik zou het zo weer eens willen doen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zuidwolde

Een reis naar Roseburg in Oregon

Ik ga 10 maanden naar Amerika :) :)

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Weer thuis

09 Juni 2013

Crater lake and more

05 Juni 2013

Graduation

23 Mei 2013

Turkey hunting

14 Mei 2013

Prom
Suna

Welkom op mijn waarbenjij.nu pagina Hier hou ik de komende 10 maanden mijn gebeurtenissen in Amerika bij. Hier kun je alles lezen wat ik doe en wat ik allemaal mee maak. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verslagen lezen. groetjes Suna.

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 4545
Totaal aantal bezoekers 15079

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 22 Juni 2013

Een reis naar Roseburg in Oregon

Landen bezocht: