Crater lake and more - Reisverslag uit Tetherow, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu Crater lake and more - Reisverslag uit Tetherow, Verenigde Staten van Suna Huls - WaarBenJij.nu

Crater lake and more

Blijf op de hoogte en volg Suna

09 Juni 2013 | Verenigde Staten, Tetherow

Dinsdag kregen alle ouders een berichtje van de school dat iemand gedreigd had om op donderdag 6 juni iedereen in de school neer te schieten, daarom hadden we besloten dat ik niet naar school zou gaan op woensdag en donderdag. Ze nemen dit nu heel serieus en daarom zou er veel politie op school zijn, rugzakken en mensen werden gecontroleerd. Gelukkig is er niks gebeurt.
Omdat ik twee extra dagen vrij had gingen Linda en ik twee nachten weg, we gingen naar Crater Lake en naar Bend. Crater Lake was eigenlijk een vulkaan die duizenden jaren geleden ontploft is en later langzamerhand met sneeuwwater is gevuld. Bend is een kleine stad in Oregon, de dochter van Rob en Linda heeft een huis daar en daar mochten we een paar nachten slapen.

Op woensdag 5 juni gingen we richting Crater Lake, het is twee uur rijden naar Crater Lake en nog eens 2 uur vanaf Crater Lake naar Bend. We hadden veel geluk want normaal is de weg naar Crater Lake nog niet open omdat er nog te veel sneeuw ligt, maar het is warmer dan normaal en heel veel sneeuw was al gesmolten. We reden van punt naar punt. Crater Lake is echt een super mooie plek, volgend jaar laat ik papa,mama en Yael dit zeker zien. Crater Lake is op sommige plekken wel meer dan 500m diep. Crater Lake heeft een mini vulkaan aan de rechter kant, het hele eiland om de mini vulkaan is gevormd door afgekoelde lava. Natuurlijk heb ik ook nog leuke souvenirs gekocht. Èèn minpuntje was wel dat er gigantisch veel muggen waren en iedereen weet dat muggen mij altijd heerlijk vinden. Op de foto's zie je aardig wat sneeuw maar het was dus helemaal niet koud, ik had spijt dat ik een lange broek en T-shirt aan had.

Na Crater Lake gingen we richting Bend, we kwamen daar rond 5 uur aan. Toen we klaar waren met uitpakken gingen we naar een Mexicaans restaurant, ik ben echt verliefd op het Mexicaanse eten hier. We hebben niet zo veel gedaan die avond. De volgende dag gingen we om 9 uur richting een afgekoeld lavaveld, het lavaveld is 7000 jaar oud. Het lavaveld was diep in het bos, het duurde een half uur voordat we er eindelijk waren. Toen we er waren was ik echt verbaasd hoeveel schade de lava had aangericht, na 7000 jaar konden planten er nog steeds amper groeien. Overal waar je keek was afgekoelde lava. Na het lavaveld gingen we naar een ander soort lavaveld, dit was een hele hoge heuvel met alleen maar lava. Sommige stukken lava waren in glas verandert en de Indianen die daar vroeger leefden gebruikten dat om speerpunten van te maken of om te ruilen met andere Indianen. We bleven daar maar heel kort omdat het heel heet buiten was. Rond 2 uur gingen we naar een uit lava gemaakte grot. Je moest je eigen zaklamp mee nemen of je moest er 1 huren, wij gingen er 1 huren want we waren de zaklampen vergeten. We hadden een gaslamp, zo eentje die je in films ziet. Je had geen gids nodig omdat je maar 1 kant op kunt, dat was zo leuk. Ik voelde me net een ontdekkingsreiziger. Het was super donker en het leek net of je alleen in de grot was. We waren ongeveer 2 uur in de grot en natuurlijk gaan we dit volgend jaar ook doen.

De volgende ochtend gingen we weer naar huis. We moesten het huis eerst schoonmaken voordat we weer weg konden, maar dat was geen probleem. Op de terug weg gingen we nog naar een museum over de indianen die hier vroeger woonden. Dat was heel interessant. We waren rond 7 uur weer thuis.
Het was echt een super leuk weekend.

  • 09 Juni 2013 - 02:31

    Marcel, Yvonne En Ayla:

    Vervelend verhaal van op school hoor... Gelukkig dat er niets gebeurd was. Wel weer hele mooie verhalen verder en supermooie foto's! Veel plezier nog daar!

    Groetjes ons.

  • 09 Juni 2013 - 10:34

    Rosita:

    Hey suna, wat een angstig bericht van de bedreiging op school. gelukkig voor je veiligheid gekozen door niet heen te gaan. Het verslag van je reis is erg indrukwekkend. Nog een paar weekjes en dan kun je ons alles live vertellen. Ik zie er na uit. Gr. Rosita

  • 10 Juni 2013 - 11:30

    K.huls:


    Lieve Suna,


    Ook willen wij ( oma en opa ) je een kompliment maken met dit weer bijzondere verslag.
    Wij zijn geweldig blij dat je het goed na je zin hebt, maar we zijn ook blij om je weer
    in levende lijve in zuidwolde terug te zien al duurt het een weekje langer vanwege
    een niet op deze data geplende vakantie.
    Wij wensen je nog een prettige week in amerika bij goede famile
    Tot ziens



    Met een dikke knuffel van oma en opa wensen wij je een goede en plezierige
    terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tetherow

Een reis naar Roseburg in Oregon

Ik ga 10 maanden naar Amerika :) :)

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Weer thuis

09 Juni 2013

Crater lake and more

05 Juni 2013

Graduation

23 Mei 2013

Turkey hunting

14 Mei 2013

Prom
Suna

Welkom op mijn waarbenjij.nu pagina Hier hou ik de komende 10 maanden mijn gebeurtenissen in Amerika bij. Hier kun je alles lezen wat ik doe en wat ik allemaal mee maak. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn verslagen lezen. groetjes Suna.

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 15085

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 22 Juni 2013

Een reis naar Roseburg in Oregon

Landen bezocht: